Minden, minden (kritika)

MEGOSZTÁS

Az ígéretes alapötlet ellenére a Minden, minden csak egy banális fordulatokkal teletűzdelt, esetlenül közhelyes coming of age történet. Üres és jellegtelen filmecske, amit egykedvűen, érzelmek nélkül néz végig az ember és közben abban reménykedik, hogy legközelebb majd jobban választ filmet.

A tizennyolc éves Maddy (Amandla Stenberg) súlyos immunbetegségben szenved, ezért nem érintkezhet a külvilággal. A lány egy steril, hermetikusan zárt házban él édesanyjával, aki orvos lévén maga felügyeli lánya állapotát. Maddy már beletörődött, hogy csak egy üvegfalon át szemlélheti a kinti életet és csak az internet segítségével szerezhet információkat a világról. Nincs is ezzel különösebb problémája egészen addig, amíg új család nem költözik a szomszédba. Olly (Nick Robinson) a kedves szomszéd srác szinte azonnal beleszeret a különös lányba és mindent megpróbál, hogy megismerkedhessen vele. A fiú érzései természetesen viszonzásra találnak és a szerelmes Maddy mindent hajlandó kockára tenni, hogy végre átélhesse élete első románcát.

Ebben a történetben számtalan remek lehetőség van. A film rendezőnője, Stella Meghie például részletesen beszélhetne a betegség okozta magányról és frusztrációról, a generációk közti különbségekről, a családon belüli erőszakról, vagy csak egyszerűen az első szerelem fájdalmasan gyönyörű szépségéről.

Meghie rendezői tapasztalata azonban édeskevés ehhez, így csak odáig jut, hogy telepakolja a filmet elcsépelt közhelyekkel a szerelem erejéről, a fennmaradó időben pedig vágóképeket mutogat a tengerről és néhány ízlésesen berendezett pasztell árnyalatú szobáról.

Rendezőnk próbálja nagyon intellektuálisra venni a figurát, bár ez is kimerül annyiban, hogy a szereplők könyvek címeivel és belőlük csent okos gondolatokat vagdalkoznak. A film mélypontja, amikor Meghie egy az egyben átemeli az Annie Hall feliratozott erkélyen ismerkedős jelenetét, de ezt is olyan esetlenül és szellemtelenül teszi, hogy az konkrétan fizikai fájdalmat vált ki az emberből.

A film nélkülöz mindenfajta feszültséget, rendezőnk csak karcolgatja a felszínt, de egyik fent említett témában sem merül alá igazán. A szereplők jellemzésével sem foglalkozik túlzottan, Maddy azért különleges, mert be van zárva, Olly azért szívdöglesztően titokzatos, mert veri az apja és még hosszan sorolhatnánk. Pedig sokkal izgalmasabb lett volna a végeredmény, ha a szereplők elfojtott érzéseiről is megtudhatnánk az igazságot.

Sajnos a színészek sem brillíroznak. Amandla Stenberg és Nick Robinson között zéró a feszültség, mindketten csak vergődnek a vásznon. Stenberg ugyan néha el tudja hitetni, hogy bájos, de Robinson folyamatosan olyan, mint egy élettelen fadarab. Inkább tűnik a lány kisöccsének, mint élete szerelmének.

Jó volna pusztán annyit írni erről a filmről, hogy kihagyott ziccer, de igazság szerint ez túl kedves állítás volna. Inkább fogalmazzunk úgy, hogy Meghie csak a nyersanyagot pazarolta. Kérem haladjanak tovább, nincs itt semmi látnivaló!

Minden, minden (kritika)Az ígéretes alapötlet ellenére a Minden, minden csak egy banális fordulatokkal teletűzdelt, esetlenül közhelyes coming of age történet.4SzerintünkOlvasói értékelés: (1 Szavazás)3.4

The post Minden, minden (kritika) appeared first on Rated.hu.